Uitlezen slimme meter

Uitlezen slimme meter(s) wijzigen

Natuurlijk bent u niet verplicht uw meterstanden op afstand uit te laten lezen. Heeft u hier bezwaar tegen, dan kunnen wij deze functie voor u uitzetten. In dat geval krijgt u wel een slimme meter, maar wordt het op afstand uitlezen niet geactiveerd. U moet nog steeds jaarlijks uw meterstanden doorgeven. U kunt deze uitleesfunctie overigens op een later moment altijd weer laten activeren.

Let op: Het uitschakelen van de uitleesfunctie betekent dat uw standen niet meer uitgelezen kunnen worden. Wij kunnen nog wel technisch beheer op afstand doen. Denkt u aan bijvoorbeeld controle op storingen en juiste (schakel)tijden.

Vul hier het telefoonnummer in waarop u overdag goed bereikbaar bent.
U bent al geverifieerd.
Moment geduld...

Belangrijke informatie

Met de slimme meter worden uw meterstanden op afstand uitgelezen. Wenst u niet dat de slimme meter op afstand wordt uitgelezen, dan kunt u met dit formulier de status laten wijzigen.

Westland Infra gaat zorgvuldig om met het aan- en uitzetten van uw meter. Vanuit privacyoverwegingen, vragen wij u daarom het formulier volledig in te vullen. Zonder volledige en correcte gegevens kunnen wij uw verzoek helaas niet in behandeling nemen.

* Als u toestemming geeft voor het uitlezen van de slimme meter(s), dan heeft uw energieleverancier de mogelijkheid om de standen op te halen en u verbruiksoverzichten te sturen.

Gasmeter
U hoeft voor uw gasmeter geen apart verzoek in te dienen. Wij passen deze naar dezelfde status als de slimme elektriciteitsmeter aan. 

Metergegevens
Het meternummer bevindt zich aan de voorzijde van de elektriciteitsmeter.

** Bekijk de Algemene Voorwaarden.

Let op: Houdt u rekening met een gemiddelde verwerkingstijd van 3 werkdagen.

Wij houden ons aan de Gedragscode Slim Netbeheer (website Netbeheer Nederland).​​​

Wat doen wij met uw gegevens?
Bekijkt u ons privacybeleid.