Er is iets mis met de meter

Wat is er mis?

Neemt u contact op met uw energieleverancier.

Uw energieleverancier kan helpen bij het zoeken naar een verklaring. Zij kunnen ook uw historische meterstanden bekijken. Mogelijk zijn deze geschat. De contactgegevens van uw energieleverancier vindt u op de rekening.

Heeft u al contact gehad met uw energieleverancier? En vertrouwt u de meter niet? Doorloopt u het "Stappenplan hoog energieverbruik". 
Belangrijk informatie! In slechts enkele gevallen is de meter defect. In het geval dat de meter niet defect is, zijn hier kosten aan verbonden.

Neemt u contact op met uw energieleverancier.

Uw leverancier stuurt u de energierekening. Zij zijn uw aanspreekpunt hiervoor. De contactgegevens van uw energieleverancier vindt u op de rekening.

Heeft u al contact gehad met uw energieleverancier? En vertrouwt u de meter niet? Doorloopt u het "Stappenplan hoog energieverbruik". 
Belangrijk informatie! In slechts enkele gevallen is de meter defect. In het geval dat de meter niet defect is, zijn hier kosten aan verbonden.

Neemt u contact op met uw energieleverancier.

Uw energieleverancier is verantwoordelijk voor de meterstanden. Wij zijn verantwoordelijk voor de energiemeter bij u in de meterkast. De contactgegevens van uw energieleverancier vindt u op de energierekening.

De energieleverancier kan bijvoorbeeld geschatte standen aanpassen.

Is recent de slimme meter bij u geplaats?

De slimme meter wordt ingesteld.

Een slimme meter moet ingesteld worden. Doorgaans doen wij dit in de week na plaatsing. Tot de meter ingesteld is, loopt deze op het laagtarief (goedkope nachttarief). 

Maakt u een melding.

Als u een melding maakt via het formulier "Meld een storing aan de meter", dan zoeken wij het uit en nemen we contact met u op. 

Is recent de slimme meter bij u geplaatst?

De slimme meter wordt ingesteld.

Een slimme meter moet ingesteld worden. Doorgaans doen wij dit in de week na plaatsing. Wacht u nog even af.

Maakt u een melding.

Als u een melding maakt via het formulier "Meld een storing aan de meter", dan zoeken wij het uit en nemen we contact met u op. 

Neemt u contact op met uw energieleverancier.

Uw energieleverancier kan het beste direct contact met ons opnemen. U vindt de contactgegevens op uw energiefactuur. 

Waar kom het geluid vandaan?

Welke meter heeft u?

Heeft u een traditionele meter? Het kan geen kwaad dat de meter geluid maakt. Tenzij u last heeft van het geluid. Vraag kosteloos een slimme meter aan
Heeft u een slimme meter? Geef uw informatie door via Meld een storing aan de meter. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op. 

Het kan geen kwaad dat de meter geluid maakt.

Het is niet nodig om de meter te vervangen. Tenzij u erg last heeft van het geluid. Neemt u hiervoor contact met ons op. 

Probeert u er achter te komen waar het geluid vandaag komt.

Als u twijfelt neemt u contact op.

Belt u direct 0800-9009.

Sluit de hoofdkraan bij de gasmeter en zet ramen en deuren open. Pas op met vuur. Zet geen schakelaar om in verband met vonken (bedienen deurbel of apparaten). 
Belt u gratis het landelijke storingsnummer 0800-9009.

Is recent de slimme meter bij u geplaatst?

De slimme meter wordt ingesteld.

Een slimme meter moet ingesteld worden. Doorgaans doen wij dit in de week na plaatsing. Tot de meter ingesteld is, loopt deze op het laagtarief (goedkope nachttarief). 

Maakt u een melding.

Als u een melding maakt via het formulier "Meld een storing aan de meter", dan zoeken wij het uit en nemen we contact met u op. 

Vraagt u een slimme meter aan.

Dag -en nachttarief werkt niet bij een traditionele meter. Lees voor meer informatie "toonfrequent signaal stopt".

Wilt u dag- en nachttarief, dan kunt u een slimme meter aanvragen

Belt u het storingsnummer 0800-9009

Blijft u uit de buurt van de bedrading en bel het nationale storingsnummer 0800-9009.

Let op: In het geval dat er geen stroom op staat en u geen meter heeft, belt u dan 085 0466 800.

Neemt u contact met ons op.

U kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen. Of u vult het formulier "Meld een storing aan de meter" in, dan nemen wij contact met u op. 

Neemt u contact op met uw waterbedrijf.

U vindt de gegevens van uw waterbedrijf op de nota die u van hen ontvangt. Komt u er niet uit, dan kunt op basis van uw adresgegevens zoeken op de website van Vereniging van waterbedrijven in Nederland wie uw waterbedrijf is. 

Ga naar de inhoud